SEO – Search Engine Optimization
Daca lipsa continutului de calitate este cea mai mare greseala pe care o poti face, atunci neoptimizarea acestui continut este a doua cea mai grava greseala.
In orice cautare pe motoarele de cautare (Gogole, Bing, Yahoo etc.) se afiseaza doua tipuri de rezultate:
- Rezultatele organice (SEO) – ordonate dupa un scor generat de relevanta continutului si autoritatea paginii
- Rezultatele platite (SEM) – ordonate dupa o scor generat de o formula intre scorul SEO mentionat mai sus si costul per click pe care esti dispus sa il platesti
Altfel spus, optimizarea SEO nu necesita un buget de promovare in sine dar impacteaza in mare masura si rezultatele obtinute in cadrul campaniilor platite, motiv pentru care trebuie sa ii acorzi o importanta deosebita. O optimizare SEO foarte buna scade costul fiecarui click din cadrul campaniilor platite si face ca acestea sa returneze rezultate mai bune pe acelasi buget.
Optimizarea SEO este un proces tehnic si continuu ce este impactat de multe elemente cum ar fi:
- modificarea regulilor de scorare ale motoarelor de cautare
- modificarea numarului sau calitatii backlinkurilor catre site-ul tau
- aparitia de continut nou din partea concurentei
- orice alte actiuni derulate de concurenta deoarece un scor mai bun obtinut de aceasta te poate impinge mai jos in lista de rezultate
In general rezultatele optimizarii SEO se vad in termen de 2-3 luni dar inertia acestui proces este foarte mare si in multe situatii articolele produc un numar insemnat de accesari chiar si la cativa ani de la publicare.